Nu kan ni också göra det.

Yogan idag var mycket jobbigare idag tillskillnad från igår. Och svårare. En ställning gick bara inte. Tänk er att ni står med brett särade ben med tyngden på det ben som är böjt i 90°. Sen tar ni ena armen bakifrån och lägger mot rumpan och tar den andra handen underifrån och sen krokar ni fast båda händerna. Kroppen är lutad mot det böjda benet och är riktat rakt fram. Ansiktet och blicken är vänd mot taket. Tjugoen sekunder. Sen sträcker ni sakta det böjda benet. Tjugoen sekunder till. Sen tar ni det benet som var böjt och sätter det under kroppen så att ni nästan står upp. Tyngden och balansen på samma ben. Sen kommer det svåra. Nu ska ni sträcka på ryggen och samtidigt som ni håller om ert underliv ska ni sträcka ena benet upp mot taket. 

Lycka till. Jag klarade det, inte. 
Nu har jag ont i hela kroppen. I vissa ställningar skakade hela kroppen och musklerna skrek av smärta. Försök hålla balansen på ena armen då den skälver som om den aldrig skälvt förut. Jag gillar det. Jag har inte haft den här känslan sen dansterminen startade i höstas tror jag. Så jag njuter på ett absurt sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0