jetlag och amerikanska matvanor

Hej alla. Nu är det dags för en liten uppdatering. Tillskillnad från hemma i Sverige så är datorn knappt på alls här. 

Så i alla fall.

Nu har jag snart varit här i en vecka, och jag måste ändå säga att en del har hänt. 
I förrgår åkte jag och min man till Burbank där vi gick på IKEA. Så igår ägnade jag eftermiddagen till att bygga upp den. 

Min jetlag fungerar på det viset att jag blir grymt trött vid 9 pm. Då sover jag i några timmar, sen vaknar jag och umgås lite med min man. Ibland går vi även och handlar mat. Subway så att säga. Sen går vi och lägger oss vid ungefär 3 på natten. Sen vaknar jag tidigt och försöker somna om. Eftersom jag somnade igår valde jag att gå upp och lägga ner mina kläder i byrån när jag vaknade idag. 

När det kommer till mat har jag testat den amerikanska kulturen fullt ut snart. Pizza från Pizzahut, footlong macka från Subway, Cheeseburgare på In and Out, fika på Starbucks och igår åt vi på Ihop, där vi käkade amerikanska pannkakor. Ovärt pengarna, men en upplevelse som var tvungen att upplevas. I förrgår åt vi swedish meatballs med lingon och potatismos när vi besökte IKEA. Kort sagt i alla fall, vi har inte lagat någon mat än. Det är skönt på sitt sätt men i kväll blir det ändring. 


Idag ska jag nog undersöka området lite mer medan min man drar sig mot skolan för att förbereda för sitt uppträdande han ska göra i morgon. Sen ska vi nog tvätta kläder. Under den tiden ska jag försöka ta tag i övriga areor i denna lägenhet. Mitt och mannens rum är rent nu sen vi köpt dammsugare och övriga städartiklar. Men kylskåpet och toaletten är inget annat än vidriga. Marina, du skulle nog dö om du var här och såg detta. 


Kommentarer
Postat av: marina

hej emily!!! kul att du har det bra och roligt!

visa dem grisar till killar vad ska skåpet stå. släng allt skit ur kylskåpet och tvinga dem skura tills händerna blöder. glöm inte toa också!!!

lycka till !!!!

puss och kram

marina o turbo

2009-03-02 @ 16:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0