Solens dag

Det är något speciellt med söndagar.

Idag hoppade jag och min man på 2:an som åker hela Sunset Boulevard ut mot kusten. På vägen passerade vi Beverly Hills och UCLA. Det är stört hur fint det är här i Los Angeles, så fort man bara kommer utanför Hollywoods gränser.

Det tog ungefär en timme att åka ut till kusten. Magarna började då göra oss påminda om att det var lunchdags, men eftersom de matställena som finns på stranden inte tar kort, var det kört för vår del. Istället började vi promenera söderut, mot Santa Monica. Det var en trevlig promenad i perfekt värme och vi stannade även och fotade en hel del, så bilder finns i alla fall.

Väl vid Santa Monica, över en timmer senare, kan ni väl tänka er hur hungriga vi var. Så vi lyxade till det med California Pizza Kitchen där vi delade på två olika spännande pizzor.

Mätta och belåtna gick vi in i lite affärer på 3rd street och jag lyckades få med mig två nya klänningar från en butik som heter PacSun. Om jag ska bo i Miami där det är tropiskt klimat så är det ju bäst att införskaffa sig ett lager, för byxor kan man inte gå i.

Med smutsiga och trötta fötter och saltvattensbris i håret är vi nu hemma igen och dagen har varit helt fantastiskt bra. Söndagar känns liksom som vilodagar, även om det innebär långa bussresor och en heldags utflykt på stranden.

Kommentarer
Postat av: helge

vad härligt ;) vill också vara i usa :)

2009-05-04 @ 05:57:42
URL: http://hvon.blogg.se/
Postat av: Sandra

hej gumman! hoppas du har det hur bra som helst =D

Fan va kul att börja plugga i miami. Har ni sökt och kommit in på skolan? Vi kommer lätt ner å hälsar på i höst , det vore skitkul.

Ha det så bra.

Många kramar från Sandra o Alex

2009-05-04 @ 19:57:48
URL: http://sandraveronica.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0