Alla goda ting

Dagens äventyr började med att jag åka hem från Dalarö i sällskap av far. Sen tänkte jag åka och träna, men mor ville ha sällskap till Farsta. Givetvis är jag en god dotter, så jag följde med och hade med mig en packad väska.

Den korta vistelsen blev ganska lång och jag tackade mor för sällskapet när hon droppade av mig vid Skogskyrkogården. Nu skulle jag väl ändå träna? Men efersom klockan var relativt mycket och jag hört att man kan få stå i kö aslänge vid Vaccinatonscentralen så åkte jag direkt dit.


Detta fyndades idag.


Efter en stunds väntan fick jag äntligen mina sprutor.
Tre stycken nu, en om en månad. Sen var hon nöjd.
"Du verkar inte vara en fjolla, inte som tjejerna på KTH" sa hon.
Jag blev glad. Men hon tillät mig inte att träna efteråt.
Så den packade väskan förblir packad tills imorgon.

Kvällen bjuder på pyssel. Jag ska ge mina gamlingar julklappar.
Alla ska få en polarbjörn som jag ska tova, och det tar sin tid.
Reslutatet får ni se när jag har kommit någon vart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0