Friday

Så... det är alltså fredag. Min dag har varit guld enligt vanlig ordning. Det enda man kan hänga läpp för är väl att de tagit bort friksvård på jobbet, vilket innebär att man kan få gå hem eller börja lite tidigare en dag i veckan. Men eftersom det inte bara är roliga trevliga människor på jobbet, utan de som tjafsar också, så blir det kollektiv bestraffning. Blä!

Idag har jag gått med mina gamla trasiga träningsbyxor på mig, and still I get attention. Haha, det var en man som skulle komma och titta på en hävgrej vid en säng som hade orsakar en smärre olycka för en av våra praktikanter (4 stygn i huvudet). Hur som helst, när vi tar sällskap i hissen ner igen så ger han mig sitt visitkort. "A fan vad bra, då ringer jag nästa gång jag behöver hjälp med en säng eller en taklyft". Det var vad jag ville säga och skratta elakt och länge. Men det gjorde jag inte, jag sa tack.

Sen nu när jag kom hem hade jag fått ett mail av den där heta capoeiradansaren. Han bjöd mig att komma och träna gratis med dem ikväll och "olyckligtvis" så kan jag inte, eftersom jag redan har andra capoeira-planer. Attans, fatiskt. Eller kanske, jag gillar min grupp också, men det är ingen som man gärna "studerar" lite extra mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0