dream

Självklart har jag ju tidsmässigt sovit över det normala, så jag kan inte somna om just nu. Då kan jag berätta om drömmen. För jag känner redan nu att bitar har försvunnit.

Jag har ingen aning om vart vi var. Men vi blev varnade för krokodiler. Sen var det som att vi var vid våran lilla stuga i Skåne - jag, min mormor, min lillebror och Gris 2. Gräset var ganska högt efter att vi hade varit ute på en promenad i skogen, så vi var tvugna att vara försiktiga. DÄR! En meter framför oss låg en gigantisk en. Jag sa åt de andra att långsamt gå in i huset. När de kommit fram så skulle jag också gå in, men krokodilen reste sig upp och började gå mot mig. Så på ett vid skärde ja den i delar, som stora tomatflyftor. Sen sprang jag in. Säkerhet. Nej, plötsligt var de två krokodiler (den sliceade hade börjat hela sig själv) och en pojke. De lyckades ta sig in i huset och jag kunde inte stoppa dem. Mormor hade gömt sig i ett rum och de andra i ett annat. I det sistnämna kom krokodilen in med hjälp av pojken. De andra, lyckades ta sig ut genom fönstren och springa över åkern och rädda sig själva. Jag skulle bli tvungen att bli biten i foten innan jag skulle lyckas ta mig därifrån. Men tillslut lyckades jag och jag mötte upp de andra i en öde liten by. Vi gick till en affär för att köpa lite förband och en tvål. Mitt i taken hängde en duschslang och det var skönt att duscha varmt. Sen skulle vi bara komma på hur vi skulle ta oss tillbaka till stugen för att rädda mormor som blivit klar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0