You got mail

Jag fick post idag. Det sker inte så ofta och det enda jag kan klassa som "rolig" post är när jag får min lönespec. Men idag fick jag alltså ett brev. Jag gillar brev och jag skulle nog inte banga på en utländs brevkompis.  Men nog om det.


Jag fick alltså ett brev som innehöll en artikel om Rio som skulle verka avskräckande. "Aha" tänkte jag och drog snabbt slutsatsen att det var från min far, som typ slutat säga vad han tycker eftersom jag bett honom att inte göra det. Men sen tittade jag på den klassiska handstilen som kommer på julkorten varje år. Farmor.



Jag tycker det är snällt att familjen bryr sig och så. Men ju mer "nej och negativt" som kommer från dem, desto mer "ja och vilja" kommer från mig.


Sen så kan man ju från vad jag läste ur artikeln även konstatera en annan sak, som egentligen borde vara lungande för er oroliga själar. Under en vecka dödades 33 personer i Rio, MEN, av dem så var det hela 30 personer som var knarkhandlare. De flesta mord sker även ute i kåkstäderna. Dit har jag inget intresse av att åka i alla fall. Och ja, de sköt ner en polishelikopter, men tyligen så sker 20% av alla mord av polisen själva och i fjol dödades 1100 misstänkta för att de "motsatte sig gripande" och de slumbor som dödas klassas ofta som "misstänkt kriminella", så de förtjänade väl det. Men visst, risker finns alltid mer och mindre. Men jag gör det här för att jag vill göra det, inte för att bevisa något.

Men jag tackar så mycket för brevet, det var intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0