Fun work I have

Det är faktiskt ganska kul att jobba med gamlingar. Man vet aldrig riktigt vad man möts av när man kliver innanför dörrarna.

Idag har varit en sån där rolig dag.

Jag fick en hel chokladask av en dam. Snäll som jag är (och för att jag hade lite sunf förnuft) tg jag tre bitar och gav bort resten till mina chefer. Nu hoppas jag på löneförhöjning också..


En dam tyckte att min slita och sunkiga linne var fint.
Trodde jag.
"Åh så fint"
"Ja, tack"
"De är solbrända och sitter på rätt ställe, är det dina egna?"
"Eeeeh, ja.. hehe tack"
"Ja, mina är ju inte vart de borde, men jag har ju fött två barn och är 97 år."

Sen drog jag upp linnet hon dragit ner för att "känna lite"...


En man prisade mitt utseende och jag fick efter tio minuter påminna om att det stod varm mat på bordet.

"Ja juste, jag vart bara så distraherad av din skönhet"
"Tack, men se till att äta nu."
"Får jag ge dig en kyss?"
"Men det vet du ju att jag inte får"
"Nähä, men vi behöver ju inte berätta för någon"
"Nej, men vad skulle min festman säga om han listade ut det?"
"Det är sant. Vilken tur han har som har en så vacker fru"
"Ja, han ska skatta sig lycklig"
"Vad måste jag göra för att få kyssa dig?"
"Men det går ju inte"
"Ja, men du är den vackraste i världen."
"Ja, det kanske jag är, men tänk hur många männskor jag skulle behöva kyssa då, det skulle ju vara lite orättvist och jag skulle ju inte kunna göra annat än att kyssa folk"
"Du kan ta betalt för det"
"Ja, det har ju rätt i"
"Så vad ska du ha då?"
"Tjaaa... 3 mijloner blir nog bra. I kontanter."
"Går det inte bra med 3 kronor?"

Bla bla bla... Men roligt är det också..


Så idag jobbade jag ungefär 12 timmar. Jag ska försöka att sova relativt tidigt idag för jag börjar bli sliten. Det krävs mycket för att jag ska känna mig sliten, så jag vet att det är dags att börja tänka på hälsan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0